خانه » انواع بیماری ها و درمان » خواص های شگفت انگیز و باورنکردنی سیر

خواص های شگفت انگیز و باورنکردنی سیر

خواص های شگفت انگیز و باورنکردنی سیر

خواص سیر , خواص سیر خام , خواص سیر ناشتا , o,hw sdv

بعضی ها حتما این گیاه را در وعده های غذایی خود قرار می دهند برخی آن را داخل غذا می ریزند و یا آن را خام مصرف می کنند برخی هم با استفاده از سیر ترشی درست می کنند اما بعضی ها به علت بوی سیر از آن گریزان هستند البته باید توجه داشت که گفته شده در کنار خواص آن این گیاه در مواقعی هم مضر است و باید از مصرف آن خودداری کرد. برخی سیر در زمان ناشتا مصرف می کنند و برخی آن را به همراه عسل و آبلیمو استفاده می کنند برای اطلاع از خواص سیر و همچنین سایر خواص مواد غذایی سایت نظاره ها را دنبال کنید.

افزایش اشتها

گفته شده سیر منجر به بازشدن اشتها می شود و برای افرادی که به دلایل مختلف اشتها ندارند و تمایل به خوردن غذا ندارند پیشنهاد می شود.

درمان سرفه و درد سینه

کمى آب سیر را با روغن وازلین مخلوط کرده و کمى حرارت دهید و پس از سرد شدن روى سینه و پشت خوب ماساژ داده تاثیر مناسبی در تسکین سرفه و درمان درد سینه می گذارد.

اثر درمانی در تعدادی از بیماری ها

آسم، سیاه سرفه، رماتیسم، سیاتیک، بواسیر، زخم معده و تشنج از جمله بیماری هایی هستند که با خوردن روزانه سیر به صورت یک حبه، در مدت کوتاهی اثرات درمانی آن ظاهر می شود.

جلوگیری از آلزایمر

امروزه برخی از افراد بدنبال راهی برای جلوگیری از آلزایمر هستند و در تلاش اند تا با آن مقابله کنند توصیه شده که سیر می تواند برای پیشگیری از آلزایمر مناسب باشد.

تسکین دهنده اعصاب

برای اینکه فرد آرام و صبورتری باشید مصرف سیر می توند مفید باشد چرا که سیر اعصاب را آرام می کند و برای برخی جایگزین قرص اعصاب می باشد.

رابطه سیر با مو

خواص سیر تازه بسیار متنوع و مختلف می باشد گفته شده است مداومت کردن در مصرف سیر باعث سیاه شدن تارهای مو می شود.

تقویت سیستم ایمنی

سیر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده که این امر به درمان بیماریهای تنفسی و برونشیب کمک می کند از طرفی هم سیر دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و برای درمان عفونت موثر می باشد.

مفید در پیشگیری از سرماخوردگی

آلیسین یکی از بخش های مهم و فعال در سیر می باشد که توانایی از بین بردن باکتریها و ویروسهای بیماری زا دارا می باشد سیر به دلیل داشتن آلیسین می تواند خطر مبتلا شدن به سرماخوردگی را در فصل سرما کم کند. برای رفع سرماخوردگی کافی است که یک عدد سیر پوست کنده را در آب گرم بجوشانید و با آن بخور دهید.

منابع :
باشگاه خبرنگاران
پایگاه خبری تحلیلی افکارنیوز

nezareha.com/1363/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%b3%db%8c%d8%b1


همچنین ببینید : خواص پیازخواص پرتقالخواص سیاه دانه

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*