خانه » سبک زندگی » آشپزی » دستور تهیه خرما بیسکویت

دستور تهیه خرما بیسکویت

طرز تهیه بیسکویت خرما با گردو

بیسکویت خرما با گردو , طرز تهیه بیسکویت خرما, خرما بیسکویت

بیسکویت خرما با گردو را برخی درست می کنند و به همراه چای میل می کنند این شیرینی طعم خوبی دارد و در صورت داشتن مواد اولیه به راحتی می توان آن را تهیه کرد و برای درست کردن آن نیاز به مهارت زیادی نیست.

خرما دارای خواص متعددی می باشد و برخی سعی می کنند تا در هفته چند بار آن را میل کنند اما برخی ترجیح می دهند آن را به شکل متفاوتی سرو کند بعضی بیسکوییت خرما با گردو را تهیه می کنند و در تعدادی از مراسم هایشان آن را سرو می کنند دستور پخت برای ۴ نفر مناسب می باشد برای اطلاع از آموزش و طرز تهیه بیسکویت خرما با گردو به این شکل نظاره ها را همراهی کنید.

مواد لازم خرما بیسکویت

پودر بیسکویت دو لیوان و یک سوم لیوان
خرما یک لیوان و نصفی لیوان
پودر گردو نصف لیوان
شیر عسل سه چهارم لیوان
کره ۲۰۰ گرم

طرز تهیه بیسکویت خرما

هسته خرما را جدا می کنیم و پوست آن ها را می گیریم سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم می گذاریم و مقداری کره داخل آن می ریزیم سپس شیر عسل و خرما را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کره آب شود بعد از روی حرارت برمی داریم و با کفگیر چوبی هم می زنیم تا مواد نرم و یکدست شوند.

سپس پودر بیسکویت و پودر گردو را داخل آن می ریزیم و آن ها را با هم ترکیب می کنیم و به خوبی آن ها ورز می دهیم سپس ظرف پرکسی را برمی داریم و کف آن را چرب میکنیم و مواد را داخل آن می ریزیم و روی آن را صاف می کنیم و می توانیم مقداری شکلات که بنماری کردیم را روی آن بریزیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا سرد سپس آن را به شکل دلخواه برش می دهیم.

نکات مهم

  1. حدود دو ساعت مواد را درون یخچال قرا می دهیم.
  2. منظور از پودر گردو و بیسکویت نرم شده آن دو می باشد.
  3. برای تزیین آن می توان از پودر پسته و نارگیل و بنماری شکلات استفاده کرد.

همچنین ببینید : زولبیا و بامیهشیرینی نخودچیرولت خامه ای

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*